ראשי מתמטיקה

 מתמטיקה

19/08/2014

 

" החיים זה כמו אופניים: אתה צריך להתקדם כל הזמן מבלי לעצור כדי לא לאבד את שיווי המשקל" אלברט איינשטיין.


בשנים האחרונות התגבש צוות מורים מקצועי בתחום המתמטיקה , תוך שהוא מאבחן את רמת יכולות התלמידים, מציב מטרות, בונה תוכניות לימודים אישיות  ודרכים להתערבות בקבוצות על פי רמות. קבוצות הלמידה השונות מתקדמות על בסיס תוכניות הלימודים של החינוך הרגיל בחטיבה ובתיכון, כאמור תוך התאמתן ליכולות המתבגרים.

המצוינות הינה ערך משמעותי ראוי וזמין גם עבור תלמידי החינוך המיוחד, אנו מאמינים שמתבגרי ביה"ס יכולים לעמוד במשימה כאשר המטרה היא לממש  את הפוטנציאל של כל תלמיד תוך מפגש לימודי עם מתמטיקה פונקציונלית המכינה אותו לחיים ויחד עם זאת להגיע להישגים לימודיים גבוהים יותר במתמטיקה. אנו מעיזים ומצליחים עם המתבגרים בעלי היכולות הגבוהות אף לגשת לבגרות יחידה אחת ו-2 יחידות במתמטיקה.  אנו פועלים מתוך אמונה ש"הצלחה פירושה האומץ, ההחלטיות וכוח הרצון להפוך לאדם שאתה מאמין שאתה אמור להיות" גרגורי שיישן.
אנו מאמינים בתלמידים שלנו, מאפשרים לתלמידים להאמין בעצמם, לחלום ולהגשים את החלום

" אם אני יכול לחלום את זה, אני יכול לעשות את זה "וולט דיסני

"אוריינות מתמטית היא יכולתו של הפרט לזהות ולהבין את התפקיד של המתמטיקה בעולם, לבצע שיקולים מבוססים היטב, להשתמש ולעסוק במתמטיקה בדרכים ובאופנים המתאימים לחיי הפרט של אזרח מודע, אחראי, מועיל, ובעל יכולת התבוננות ותגובה על הנעשה סביבו אוריינות מתמטית היא יכולתו של הפרט לזהות ולהבין את התפקיד של המתמטיקה בעולם, לבצע שיקולים מבוססים היטב, להשתמש ולעסוק במתמטיקה בדרכים ובאופנים המתאימים לחיי הפרט של אזרח מודע, אחראי, מועיל, ובעל יכולת התבוננות ותגובה על הנעשה סביבו".

(De Lange et al., PISA, 2006)

אין תגיות