ראשי חזון בית הספר

 חזון בית הספר

5/01/2015

בית הספר "הירדן" הינו מקום השואף להוביל את כל תלמידיו למימוש עצמי בתחומי הלמידה המגוונים ולפיתוח המעורבות החברתית של התלמיד בתוך בית הספר ומחוצה לו תוך דגש על סובלנות ועל הזכות לשוויון לכל אדם באשר הוא.


"איננו מפלים בין אדם לאדם. איננו שואלים מהי דתו של אדם, ובן איזה גזע הוא.
עליו להיות אדם ובכך אנו אומרים די"


                                                                                בנימין זאב הרצל
                                                                            מתוך הספר "אלטנוילנד"


בית ספר יקדם את הישגי התלמידים תוך שאיפה למצוינות בתחומים מגוונים בהתאמה למערכת החינוך במאה ה – 21.
בית הספר יפתח סגל הוראה מקצועי המתעדכן בתכנים פדגוגים מתוקשבים שביכולתו להוביל את התלמיד לפעול בסביבת ידע המאפשרת יישום של משאבי מידע ממוחשבים ויקדם למידה חווייתית משמעותית למימוש המצוינות האישית של הלומד .

~ * ~    ~ * ~    ~ * ~    ~ * ~    ~ * ~    ~ * ~    ~ * ~    ~ * ~    ~ * ~    ~ * ~    ~ * ~

 
School Vision
 
Hayarden School is a place which strives to lead all its pupils for self-implementation in the various learning fields, and for the development of pupils social involvement inside and outside school with the emphasis on tolerance and equality for each person whoever and wherever he is.
 

"We do not discriminate between people. We do not ask what is a person's religion, and to which race he belongs. He has to be a human being and that is enough".
 
                                                    Benjamin Zeev Hertzel
                                                 From the book Altneuland

 
The school will promote the pupils achievements while aspiring for excellence in various fields in harmony with the educational system in the 21st. century.
The school will develop a professional teaching staff that will be updated in pedagogical pertaining to teleprocessing contents that will enable and lead the pupil to work in an environment that will allow application of computerized resources and will advanced experiential and meaningful learning for personal implementation of the learner.