קהילת מובילי תקשוב עירונית

קהילת מובילי התקשוב של העיר תל-אביב-יפו. טלפון לתמיכה 03-7240700

ראשי ט"ו בשבט

 ט"ו בשבט

  א. פעילויות לט"ו בשבט :

    א1. ט"ו בשבט בגלים - לחצו כאן.

    א2. ט"ו בשבט באתר אמי"ת יסודי - לחצו כאן.

    א3. ניסויים בצמחים באתר אופק - לחצו כאן

    א4. כנסת ישראל וט"ו בשבט - הכירו את הקשר - קראו את המידע השיבו על השאלון. לחצו כאן.

    א5. ביטויים לט"ו בשבט עם המילה "עץ" - הצעה לפעילות באתר בריינפופ. פתחו לוח שיתופי

         באתר באתר linoit והוסיפו פתקית עם הקישור לאתר בריינפופ. בקשו מהתלמידים להוסיף

         משפטים עם הביטוייים המופיעים באתר בריינפופ. למדריך ליצירת לוח שיתופי לחצו עלי.

 hagim_tobeshvat.jpg

 ב. מקורות מידע לט"ו בשבט:

    ב1. ט"ו בשבט באתר משרד החינוך - לחצו כאן.

    ב2. שירים לט"ו בשבט באתר שירונט - לחצו כאן.

    ב3. ט"ו בשבט באתר חב"ד - לחצו כאן.

    ב4. ט"ו בשבט  באתר "על הגובה" מזמן הכרות עם מקומות בעולם והעצים הגדלים במקומות   

         אלה. שווה קריאה והעמקה -  לקריאה לחצו כאן.

    ב5. ט"ו בשבט - מידע על ט"ו בשבט בספרון דיגיטלי באתר קק"ל. הפעילויות מחולקות על פי

          גילאים וניתן לשלבם בכלים דיגיטליים שיוזכרו בהמשך. לחצו כאן לכניסה לספר.

 

 ג. סרטונים לט"ו בשבט:

   ג1. סרטון המסביר על הצמחים הגדלים בתקופה זו, על פירות האילן, על משמעותו של השורש,

        על הקשר בין האדם לעץ, לסרטון לחצו כאן. בקשו מהתלמידים ליצור שאלון טריוויה בעזרת

        Edutube ולהציגו בכיתה. בחרו בעורך חדש - והרשמו. לאחר מכן תוכלו להיעזר בהוראות -

        המשמשות מדריך כיצד ליצור שאלון טריוויה.

   ג2. הסיפור מאחורי קורות ומנהגי החג בתוספת הסבר על אגדת ט"ו בשבט- לסרטון לחצו כאן.

   ג3. שיר לט"ו בשבט - לאה גולדברג - לסרטון לחצו כאן. למילות השיר לחצו כאן.

        בעקבות השיר והסיפור תוכלו (המורים) ליצור  שאלון טריוויה על גבי תמונה. 

        התמונה מתגלית בכל פעם כאשר התשובה נכונה . 

        תוצר תלמידים - התלמידים ייצרו את השאלון - יתנסו בכתיבת השאלות (שאילת שאלות)

        בעקבות המידע שרכשו במהלך הצפייה בסרטון ובשיר של לאה גולדברג ויציגו בפני הכיתה או

        בפני כיתה אחרת בבית הספר.

        מומלץ להעלות את התוצר לאתר מקצוע - שפה עם קישור מאתר הבית ולהפנות את תלמידי

        בית הספר להשיב עליו. בית הספר להשיב עליו.  למדריך לחצו עלי.

 

 ד. סיפורים לט"ו בשבט

  ד1. סיפור - "הרימון שהציל" המופיע באתר חב"ד כתוב בשפה יפה ועשירה. ניתן להפנות את

       התלמידים לקריאת הסיפור, איתור מילים קשות וחיפוש במילון. כמו כן ניתן להעתיק את הסיפור

       לקובץ וורד להוסיף ביאורים למילים הקשות (כרטיסיית הפניות - הוסף הערת סיום), איתור

       מילים נרדפות ועוד. לסיפור לחצו לחצו כאן. למדריך להוספת הערות  בגוף הטקסט  

       לחצו כאן .

hagim_tobeshvat2.jpg

  ד2. סיפור - "העץ הנדיב" מאת של סילברסטיין סיפור קלאסי על יחסים של אהבה ונתינה

       ללא גבול ומצד שני על אכזבה גדולה.

       לסיפור מנוקד לחצו כאן לסיפור לא מנוקד לחצו כאן. כפי שניתן לראות בתמונה  המופיעה 

       למטה יצרתי ענן מילים לסיפור בעזרת תוכנת wordle.

      הצעות לפעילות:

      1. הכנת ענן מילים ודיון עם התלמידים על משמעות המילים החוזרות על עצמן. 

      2. יצירת טבלה שיתופית ולבקש מהתלמידים להשוות בין מה שנתן העץ לילד ומה שנתן הילד לעץ.

 

פעילויות נוספות בעקבות קריאת הסיפור "העץ הנדיב" :

* כתיבת סיפור עם מוסר השכל דומה בעזרת קומיקס (חיקוי יצירתי). לשם כך מומלץ לעבוד באתר

   "מדברים קומיקס"  של מט"ח. (אין צורך בהרשמה).

* לכידת  המסגרות שיכינו באתר "מדברים קומיקס" למצגת פוור פוינט. שמירת המצגת כקובץ PDF.

* יצירת ספרון דיגיטלי בתוכנת flipsnack.

* יצירת מצגת שיתופית - כל תלמיד או קבוצת תלמידים יתבקשו לתת עצה לעץ כיצד עליו לנהוג עם

   הילד ולבחור תמונה מתאימה. התלמידים יגיבו לשקופיות שיצרו חבריהם.

* יצירת דיון  על גבי פלטפורמת Tricider - המורה תיצור את הדיון, תשתף את התלמידים

   ותבקש מכל תלמיד להעלות רעיונות - עצות לילד ועצות לעץ. התלמידים יגיבו לרעיונות ויצביעו עבור

   הרעיונות שהם הכי אהבו.   

       טו בשבט.JPG
​​​מדעים:

ט"ו בשבט מאופיין באכילת פירות יבשים המוגדרים כמאכל בריא. על ההרכב התזונתי שלהם ועל המלצות

כמה ומה לאכול ניתן לקרא במקורות מידע הבאים.

1. תזונה טובה- אתר של טובה קראוזה- לחצו כאן.

2. ערכם התזונתי של פירות ט"ו בשבט - באתר doctor - לחצו כאן.

3. ט"ו בשבט חג בריא - באתר -doctor - לחצו כאן.

הצעות לפעילות:

1. מיקום הפרות היבשים בפירמידת המזון תוך התייחסות להרכב התזונתי (סוכרים, שומנים, ויטמינים

     ועוד).

2. המלצות מה לאכול וכמה? ניתן להעלות סוגייה אותנטית : "אנחנו מעוניינים לאכול משהו מתוק מה

    עדיף חטיף שוקולד או תמר? מדוע עדיף? נמקו". בדרך זו ניתן להעלות סוגיות נוספות לחשיבה.

3. עריכת טבלת השוואה. יצירת דיון.


חזרה לחגים מתוקשבים