ראשי 27/02/2013- הפסיכולוגיה של השינוי, מנחה: ליאור מיכלוביץ

 27/02/2013- הפסיכולוגיה של השינוי, מנחה: ליאור מיכלוביץ

חלק א'

מה עושה רכז תקשוב רכז תקשוב מעולה?

  • להניע את הצוות
  • להלהיב את הצוות
  • לאהוב את העשייה, סבלנות+סף תסכול גבוה, לא להיות ציני
  • להיות בעל ידע ולדעת להעביר אותו
  • לומד עצמאי
  • בעל מוטיבציה
  • להאמין בתהליך ובמה שעושים
  • לדאוג שהטכנולוגיה תהיה מעודכנת בביה"ס
  • לקדם כל מורה מהמקום שבו הוא נמצא
  • יכולת לעבוד בצוות
  • להיות בעל ידע פדגוגי

Being- מי אתה?

ו- Doing-מה אתה עושה? 

רכז התקשוב- מוביל תקשוב בית ספרי

כיצד להפנים את התפקיד? את ה- Being?

בהובלת שינוי צריך חזון.

סרטון- הצלחה באה מכוח החזון, תלמידים מצליחים בגלל חזון מעמיק על עתידם.

האם אתם רואים את עצמכם כמנהיגים?

להיות מנהיג זה לא דבר בטוח, לא דבר קל, לא פשוט להניע מערכת לשינוי. אמונה ביכולתי להביא לשינוי.

שינוי הוא:

איום- כשהוא כפוי

הזדמנות- כשהוא נעשה על ידך, יזום.

שלבים בהסתגלות לשינוי כפוי:

  1. הלם, זעזוע
  2. הכחשה
  3. ביטויים רגשיים
  4. מיקוח
  5. התאבלות
  6. השלמה וקבלה
  7. התארגנות
  8. שינוי

כשאדם מיוזמתו מחליט על שינוי- מצב הרוח משתפר, כי הוא החליט

כל שינוי שאי- פעם תיזמו, אפילו ללא קשר לתקשוב, התהליך חשוב!

בשינוי השיתוף צריך להתחיל כבר בקבלת ההחלטות ולא רק בסוף התהליך.

 

 חלק ב':

חוכמת ההמונים- כדי שהחוכמה תתגבש צריך שכל אחד יביא את הזוית המיוחדת שלו.

כל רכז סיפר על רעיון טוב שעשה בביה"ס, הקשור להחדרת שינוי בביה"ס. הרעיונות שסופרו:

  • כשהגיעו המחשבים בנתה מערכת לשימוש בעגלת מחשבים. המורים התבקשו לשבץ את עצמם במערכת ולרשום מתי הם רוצים את עגלת המחשבים, בנוסף האסיסטנט נמצא איתם באותו השיעור בכיתה. היום כל מורה יודעת מתי נכנסת אליה עגלה של מחשבים, יש התייחסות לבקשות של כל המורים, של האסיסטנט. בנוסף, שאלה כל מורה באילו תחומי דעת הייתה רוצה לבנות שיעור מתוקשב. לפי הבקשות בנתה גם מערכת שהמורים שיבצו את עצמם ויכלו לשבת איתה להדרכה.
  • הכניסה את השיתופיות לביה"ס בין הצוות ובין הצוות להורים. יכול להתבטא במסמכים שיתופיים להבאת כיבוד עד להכנת תכנון שבועי משותף למחנכת ולמורים המקצועיים.
  • אחת המורות פחדה מהתקשוב מאוד. כדי לעזור ליאת נכנסה איתה לכיתה, יושבת בצד רק לתמיכה והמורה הסתדרה יפה לבד. הנוכחות של ליאת בחדר הרגיעה אותה.
  • כדי לתת למורים קצת מושג לפני הכניסה לפרטים על הפורטל וכו', הקרינה בחדר המורים את הסרטוןן כדי להוריד את רמת הפחד- הראתה סרטון did u know על ההתקדמות הטכנולוגית.
  • במשוב אפשר לראות סטטיסטיקת הורדות ומשתמשים. שלחה לכל הצוות את שמות המורים שהזינו הכי הרבה את השיעורים שלהם במשוב. לאחר מכן שלחה שוב משוב אנונימי רק למורים שהקלידו פחות. זה עורר את המורים שהזינו פחות לעשות כך יותר, רצון לקבל ציון טוב יותר. גרם להיכנס יותר למשוב המחמאה הפומבית.
  • העביר לקבוצות פרטניות של תלמידים בכיתות ו', לימוד מיומנוות מחשב. בשבוע האינטרנט הבטוח התלמידים האלה העבירו שיעורים בכיתות. בעקבות שבוע זה התלמידים רוצים לחזור על כך, גם בשבוע התזונה וכו'.

עלתה שאלה- כיצד מביאים לשיתוף פעולה בפורטל מצוות המורים? בעיקר באירועים גדולים משמעותיים.

תשובות שעלו:

  • שיבוץ תלמידים מועדת עיתון שמציקים למורה על האירוע ספציפי, התלמיד יודע שהוא צריך להגיש תוצר והוא לא מותר למורה.
  • הכנת טבלה בתחילת השנה עם תאריכים, כל מורה צריכה לבחור נושא ומחוייבת להגיש כתבה. ככה לכיתה יש ייצוג. בנוסף, משתפים את התלמידים. למשל נאמן עיתון וכו'.
  • בתחילת שנה כל מחנכת מינתה נאמן מחשב. יש לוח החודש ויודעים אילו אירועים יתקיימו. עם המורות לשפה ערכו חשיבה על איך לכתוב. נאמני המחשב יודעים שבכל אירוע הם כותבים ומסקרים. ככה זה גם יוצא מהתלמידים. אבל זו חייבת להיות אמירה בית ספרית.
  • החלטה של ביה"ס לא להדפיס, מתוך עקרון אקולוגי, סורקים את כל התמונות. לוקחים מחשבים לכיתה וכל ילד כותב. היום במצב שכבר דוחים כתבות.
  • רשימת אירועים, כל מורה לוקחת אחריות על אירוע אחד.

המלצות על סרטונים להראות בחדר מורים:

one day

 Ted- טכנולוגיית החוש השישי

 

סיכום:

זיכרו לאן אתם הולכים, מה ה- Being שלכם. הפרקטיקה של ההתמודדות, הכוח של הקבוצה כלמידת עמיתים.