ראשי פורים

 פורים

 "אני פורים, אני פורים

  שמח ומבדח.

  הלא רק פעם בשנה

  אבוא להתארח" (לוין קיפניס)

 

לפניכם פעילויות, סיפורים וסרטונים לחג פורים.

 Purim_16.jpg

1. פורים באתר גלים.

2. פורים באתר אמית יסודי.

3. פעילויות, מנהגים וסיפורים לפורים באתר חב"ד.

4. תחפושות בטבע באתר התוכן החינוכי.

5. מסכות בפורים - באתר התוכן החינוכי- מתוך אתר y-net.

6. הסוואה בטבע - פעילות באתר אופק.

7. שאלון טריוויה על גבי סרטון יו טיוב - בסביבת edutube ניתן ליצור שאלון טריוויה. לדוגמא שאלון

    טריוויה על גבי הסרטון, המיועד לתלמידי כתות ד'-ח'. לחצו כאן. 

    לתשומת לבכם - במקרים רבים הקישור עובד טוב יותר בדפדפן כרום.

8. מצגת לפורים - מצגת מלווה שיעור מקוון הכוללת פעילות במסמך Word  - להטמעת

    מיומנויות מחשב בשילוב השבחת קריאה. הפעילות במסמך מיועדת לכיתות א'- ג' ומשחק

    דמויות במצגת נוספת המוטמעת.

    את המצגת ניתן לעבות על פי הצורך ורמתם של התלמידים. השיח המלווה את המצגת

    משלב חשיבה מסדר גבוה, השבחת אוצר המילים שיקולים בקבלת החלטות והסקת מסקנות

    בהקשר להתנהגותו של המלך.

Purim_19.jpg

   מדריך לעבודה במצגת: (המצגת מתאימה לתלמידי כתות א-ד)

   שקף ראשון - נציג בפני התלמידים את התמונות ונבקש מהם לצפות בתמונות.

   שקף שני - נבקש מהתלמידים לכתוב (המורה יכולה לכתוב או להזמין תלמידים) איזה

   פריטים ראו בשקף הראשון. נלחץ על הכוכב המופיע בצידו הימני העליון של השקף ונשאל את

   התלמידים מה לפי דעתם הנושא .

   לאחר שהתלמידים ישיבו: "פורים". נחזור לשקף הראשון, ונדון אתם כיצד כל פריט קשור לחג.

   לדוגמא: ליצן - מה הקשר של הליצן לחג? נשאל את התלמידים היכן הם פוגשים בליצנים?

   (ימי הולדת, ליצן בקרקס, ליצן רפואי ועוד) נדון במעשיו של הליצן, למה הוא גורם? כיצד הוא משמח

   אותנו וכיצד הוא אם כך קשור לפורים (קישור לסיפור המגילה- למצווה לשמוח בעקבות הצלת

   היהודים...)

   נחזור לשקף השני ונלחץ על הכוכב הכחול המופיע בחלקו התחתון של השקף.

   נלחץ על תמונת אוזן המן הנמצאת בצידו הימני העליון ונשאל את התלמידים מה פירוש המילה פור

   לחיצה נוספת על אוזן המן תציג את השאלה. (נסביר לתלמידים שלשמות החגים משמעות -

   פסח - פסח על הבתים, חנוכה - חנוכת בית המקדש וכו')

   נלחץ על תמונת אחשוורוש - ונסביר יחד עם התלמידים את המשפט. נשאל אותם אילו מילים

   מודגשות? (פור וגורל) נלחץ על תמונת המן - ונקרא את המשפט. נציין בפני התלמידים ששני

   המשפטים מופיעים במגילת אסתר. נבקש מהתלמידים להסביר את המילה "לאבדם" (שורש,

   משפטים עם המילה ועוד) על מנת להבין את המשמעות בהקשר של מזימת המן . כנ"ל למילה

   "להומם".

   נלחץ על החץ המופיע בצידו השמאלי התחתון - "עוד על הפור" ונציג את התמונה המופיעה בשקף

   בה נראה אחשוורוש מטיל קוביות.

   משימה אותנטית - (נושא הקשור לתלמידים)

   נעבור לשקופית הבאה ונדון עמם כיצד הם מטילים גורל ובאילו מצבים? 

   (מי יעמוד במחבואים? הסופר בדג מלוח? מי יהיה הראשון לקפוץ בחבל? ועוד) .

   נשאל את התלמידים כיצד הם מחליטים החלטות בחייהם? מתי ניתן להפיל גורל ומתי עלינו להפעיל

   שיקול דעת, להתייעץ, לשקול חלופות, (כדוגמת בחירת חוג מתאים? - מה יהיו השיקולים לבחירה).

   ניתן גם להפנות את התלמידים למסמך שיתופי ולבקש מכל אחד מהם לתת דוגמאות.

   מהשקף השביעי נחזור לקריאת הסיפור - מורים המעוניינים להכניס את הקישור למסמך ה- Word

   באתר הכיתה - מוזמנים להציג את השקף הרביעי , אחרים יכולים להציג את השקף החמישי

   לפתוח את קובץ ה - Word המוטמע במצגת ויחד עמם לעבוד במליאה על הקובץ.

   בסיום ניתן לרשום על גבי השקף את הדמויות אותן הכירו בסיפור.

   קישור למשחק הדמויות מופיע גם הוא בשקף זה.

   לסיום - ניתן להפנותם לפעילות בגלים. ניתן לבקש מהתלמידים להעלות את התמונות שיצרו ב"צייר

   של גלים" ללוח שיתופי linoit (באמצעות כלי החיתוך - ושמירת הציור שיצרו בתוספת שמם).