ראשי 05/02/2013- יצירתיות ומשחקיות במבנים פדגוגים, מנחה: שני זיו

 05/02/2013- יצירתיות ומשחקיות במבנים פדגוגים, מנחה: שני זיו

יצירתיות ומשחקיות במבנים פדגוגים הנשענים על מערכות ניהול למידה

מטרת המפגש- חשיפה ללמידה מבוססת מקום.

חלק ראשון- התנסות:

בחלק זה התבקשו הרכזים והמדריכים בתכנית התקשוב של העיר תל אביב, לבחור באילו תחנות ירצו להתנסות (כיכר רבין, מרכז ענב לתרבות, חושים, ט"ו בשבט, פרספקטיבה מודרנית אורבנית, גינה עירונית ועוד). התחנות נמצאות בהקשר אורבני, מאורגנות במבנה ייחודי שמטרתו בניה של שיח. מול מבנים אחרים אפשרים.



בכל תחנה בה התנסו שיתפו בווטס-אפ, באתר הסדנה או בתחנות עצמן- לחצו כאן.


המבנים הפדגוגיים עליהם התבססו התחנות:

  • סדנה מבוססת קטיגוריה
  • משחק מבוסס הקשר קבוצתי
  • משחק מבוסס תיווך אנושי
  • שיטוט מבוסס פרט
  • מסלולים ללמידה דיפרנציאלית לינארית

 

חלק שני- דיון סביב ניתוח המבנה ובניה של מבנים חדשים מאותם התכנים:

  • ניתוח עקרונות של מבנים פדגוגים
  • המשגת הערכת תוצר התלמיד, הערכת התוצר כיתתי והערכת התהליך.
  • מבנה של הידע בעידן התקשוב וכנגזרת מהו עצם למידה? מהו תיוג?
  • סקירת אפשרויות לארגון חומרי למידה בפורטל העירוני
  • שיתוף חוויות של התמודדות עם המורה מסורתי, לעומת המורה בעידן התקשוב והפער בין סוגי המוטיבציות
  • כיוונים אפשריים לשיתוף בפורטל ובכלל

חלק שלישי- יצירת תחנות על ידי מחולל ושיתופן:

  • להיכנס לאתר thewandering.net
  • ליצור משתמש
  • ליצור תחנה (בתא השטח בו בוצעה הפעילות)
  • שתף עם כל המשתתפים בסדנא ולקבל לפחות חמש תגובות בעמוד הפייסבוק. איכות התגבות לפי: תגובה עניינית לתוכן התחנה, תוספת ידע וכו'.

 

חזרה לפיתוח מקצועי
חזרה למדריכים

לתמונה הקודמת
לתמונה הבאה