למידה מבוססת מקום- בית ספר בלוך

7/06/2016

המורות של בית ספר בלוך ידעו כי ביום שני האחרון מצפה להן השתלמות קצת אחרת בנושא מנהיגות אבל לחוויה כזאת הן לא ציפו.

בשעה 13:30 כינסה את כולן שירה לוי, מנהלת בית ספר, בחדר המורים והודיעה להן שהגיע הזמן לשים כובעים ולהתחיל לדווש.

 IMG_1347_JPG.jpg

הן התחילו בהשכרת התלת- אופן העירוני, עליו רכבו אל שדרות רוטשילד.

 IMG_1354_JPG.jpg

לאחר ארוחת צהריים קלה ומנוחה מהמסע התחלקו המורות לקבוצות, כל קבוצה קיבלה קוד QR לסמארטפונים עם תחנה הקשורה לשד' רוטשילד. התחנות היו סביב הנושא המרכזי של בית הספר- מנהיגות, כאשר כל תחנה עסקה בסוג אחר של מנהיגות: תרבותית, פוליטית, עממית, כלכלית, חינוכית, חברתית, אדריכלית ויזמות.

הקישורים שהתקבלו דרך ה- QR, פתחו את אתר האינטרנט של הסדנה ודרך שאלות מנחות, תמונה או קטיגוריות הגיעה כל קבוצה לתחנה שלה.  

למשל, תחנה אחת עסקה בתיאטרון הלאומי, הבימה, הן התבקשו להיכנס לבניין, לבחור את אחת התמונות התלויות במעלה המדרגות, להצטלם ולחקות את המימיקה של השחקן המפורסם שבחרו.

בתחנה אחרת נחשפו לקיוסק הראשון, שם טעמו גזוז ולמדו את משחק המילים של ביאליק "גזזיני ואגרשך והעדיפיני במלייך". כלומר, תני לי גזוז, אתן לך גרוש ותחזירי לי עודף במטבע של מיל.


בכל תחנה הצטלמו המורות, צילמו סרטונים ואף הקליטו קטעי קול. כל אלה העבירו ושיתפו אחת את השנייה בקבוצה מיוחדת שפתחו דרך ה- whatsapp, יישום לטלפונים חכמים המשמש להעברת מסרונים, תמונות ועוד.

על ידי השיתוף הפכה הלמידה לאינטראקטיבית, כל מורה רצתה לחלוק, לספר מה למדה, להראות את התמונות שלה, לראות וללמוד מאחרות.

השתלמות זאת מבוססת על דגם הוראה מסוג למידה מבוססת מקום. למידה זו היא חווייתית ולכן היא בנויה כמשחק. האחריות ללמידה היא של הלומד, הוא החוקר, הוא קובע את הקצב, הוא היוצר וגם המשתף. על ידי שימוש מושכל ומהנה בטכנולוגיה נוצרת למידה אותנטית סביב תוכן משמעותי.

לסיכום התיישבו במאז"ה 13, בגינה ציבורית ושיתפו בחוויות שצברו סביב המושג מנהיגות.

  

לתמונה הקודמת
לתמונה הבאה

לפעילות ברחוב רוטשילד לחצו כאן