פורסם בתאריך 19/10/2013

לוח בחינות




תאריך האירוע 06/04/2014

חופשת פסח

תאריך האירוע 23/04/2014

חזרה ללימודים




ראשי נושאים במיקוד תיכונט ע"ש נתן אלתרמן

 תיכונט ע"ש נתן אלתרמן

08/12/2011 13:25

פדגוגיה חדשנית בתל אביב - יישום בתיכון צומח

תיכונט ע"ש אלתרמן הינו בית ספר תיכון צומח [השנה לומדים בו 440 תלמידים בשתי שכבות גיל ז,ח]. תיכונט הוא בית הספר הראשון בארץ בו הפדגוגיה החדשנית של מערכת החינוך תיושם במלואה. הפדגוגיה החדשנית מכניסה את התכנים והמיומנויות של המאה ה 21 לתהליכי ההוראה למידה הערכה, מייצרת סביבה לימודית מתקדמת ועשירה במדיה, והופכת את הלמידה לרלוונטית וקרובה לחיי הילדים. הילדים לומדים היום ברחבי העולם  בבתי ספר ששייכים לעולם המחר: הספרים מיושנים, המחברות לא מדברות אליהם, שיטות ההוראה מניחות כי התלמיד הוא כלי קיבול, והתלמיד? מרגיש כי בית הספר אינו רלוונטי עבורו. כיצד ייראה אם כן החינוך העתידי ומה יש לרשת האינטרנט להציע לבית הספר על כך ניתן לקרוא כאן 
אנחנו עומדים לעשות בית ספר לעתיד ועושים זאת בבית ספר 'שכולו' על ענן: הספרים, המחברות, תכניות הלימודים, התמונות הצילומים, השיחות, חלק ממרחבי הלמידה, החיים ברשת, המשחקים וגם כיכר השוק מקום בו אנו מחליפים דעות וחוויות. 
איננו יודעים איך ייראה העתיד כשהילדים יסיימו את לימודיהם, נאמר שאנחנו רוצים להיות הכי קרובים אליו ולשם כך הקלדנו על דגלנו להיות מעודכנים. בית ספר מעודכן, הנה יש דבר כזה.
הילדים אגב, נמצאים שם, נמצאים כל הזמן בתוך הרשת, אתם המבוגרים הרי יודעים זאת. ובכל זאת נביא לכם מחקר ומידע מעניין על דפוסי השימוש באינטרנט בקרב בני נוער  אותו ערך  דר. גוסטבו מש מאוניברסיטת חיפה. 

מחקר חדש ועדכני נוסף , ערכה לאחרונה חברת גוגל בניהולו של דר' יובל דרור ויובל גרשון מהמכללה למינהל. הסקר בדק תהליכי למידה והוראה בשילוב טכנולוגיה בקרב בני נוער, הילדים כבר שם. המחקר מספר לנו עד כמה הילדים משחרים לסביבת למידה הקרובה לעולמם האישי.

סקר טכנולוגיה יובל דרור.pdfסקר טכנולוגיה יובל דרור.pdf

מערכת החינוך בישראל מכוונת פניה להכשיר את התלמיד למציאות הדינאמית והמשתנה של  המאה ה – 21.
הפדגוגיה החדשנית צריכה להיות כזאת המסוגלת להוביל את התלמיד אל יעדי המחר באופן שירכוש מיומנויות רלוונטיות לתפקוד מיטבי בעתיד, יעסוק וילמד תכנים הרלוונטיים למציאות של היום, ויגלה אזרחות מקומית וגלובלית, אחריות אישית וחברתית. פדגוגיה זו מתארת מבנה לימודים גמיש, למידה קונסטורקיבסטית ומותאמת  לתהליכי שינוי חברתיים תרבותיים, כלכליים וטכנולוגים בותפיסה לגבי מהות הידע. מטרתה להכין את בוגרי מערכת החינוך הישראלית להתמודדות בשוק העבודה והאקדמיה הגלובליים ולהכינם אל האתגרים העתידיים שלפניהם. עוד על המגמות המובילות בחינוך בעולם ועל חדשנות פדגוגית אפשר לשמוע בסרטון זה, את גיא לוי, מוביל חדשנות פדגוגית במרכז לטכנולוגיה חינוכית,
 
טכנולוגיית המידע, רשת האינטרנט והכלים הרבים המוצעים בה, הם כלי העבודה המרכזיים בכיתה ובבית הספר. השימוש הנרחב בכלים הטכנולוגיים מאפשרים להגמיש את מחיצת הזמן והמקום הקיימת בין בית התלמיד לבית הספר, לענות על השונות שבין התלמידים, לקצב ולסגנון הלמידה שלהם, להשביח את עבודתו של המורה וליצור ממשק אפקטיבי בין בית הספר לקהילה. התאמת תכניות הלימודים וסביבות הלמידה למציאות הסובבת תאפשר יצירת חוויית למידה בבית הספר וחיזוק הקשר בין בית הספר וההורים. התלמידים יגיעו לבית הספר עם ילקוט דיגיטלי שיכיל מחברות וספרים דיגיטליים מאגרי מידע, תכנים מקוונים, פורטל בית ספרי וקמפוס וירטואלי.
 
הפדגוגיה החדשה מבקשת לתת מענה לצורך ברכישת מיומנויות המאה 21 ובהן:
שימוש בכלי תקשוב המאפשרים היכרות, למידה והטמעה של כלים מרכזיים בפעולת האדם בעידן הטכנולוגיה וסיוע בפתוח אוריינות מידע ותקשורת, פתוח חשיבה ביקורתית ופיתוח חשיבה מסדר גבוה הכולל יזמות, יצירתיות, חדשנות, עבודת צוות, קבלת החלטות, הערכת חלופות, פתרון בעיות, הערכה וביקורת.
בתהליך הלמידה בכיתה ומחוצה לה ייושם דגש על פיתוח עבודת צוות ולמידה עצמאית. חלק בלתי נפרד מהפעולות שילוו את הנחיית הלומד במהלך לימודיו יהיו אסתטיקה ואתיקה ברשת.
 
בית הספר מתרכז בשני ערכים מרכזיים: דמוקרטיה ותרבות ישראל.
התלמידים ילמדו את ערכיו של המשטר הדמוקרטי לעומקם, יעודדו לגלות אזרחות פעילה מקומית וגלובלית, ערנות, אחריות אישית וחברתית, ולהפנים עמדה ברורה אודות זכויות אדם ואזרח.
בתחום תרבות ישראל הם יכירו מודלים שונים של תרבות וקיום יהודי פלורליסטי, יעמדו על השונות שבין התפיסות השונות ביהדות, יחקרו את הקשרים שבין יהדות לדמוקרטיה ויקיימו קשרי גומלין עם קהילות בארץ ובעולם, שיאפשרו להם מודעות וגמישות רב-תרבותית.

בנוסף לעיריית תל אביב שיזמה את הקמת בית הספר ומלווה אותו מקרובמט"ח​ הוא הגוף המלווה והמייעץ בפיתוח הספרים הדיגיטליים ותוכניות הלימודים. מידע רב יותר על ספרים דיגיטליים ומגמות חינוכיות בעולם ניתן לקרוא ב הבלוג של גב' בן הר ובו התייחסות לפיתוח הספרים הדיגיטליים.
כיועצת פדגוגית מלווה את בית הספר הגב' שרה לוטן קרבר שהיתה יועצת חינוכית, מנהלת בית הספר 'כפיר' בתל אביב ומפקחת העיר תל אביב במשך 17 שנים.


אודות מנהל בית הספר מר רם כהן:

מייסד בית הספר התיכון העתידי של העיר תל אביב. מתכנן ומפתח את תכנית הלימודים החינוכית
לתיכון שעתיד להוות פורץ דרך בהוראה המאפיינת את רוח העידן הדיגיטאלי.
בעל תואר ראשון ביעוץ חינוכי וסוציולוגיה [1991] ותואר שני במנהל חינוכי וארגונו מאוניברסיטת
תל אביב [1993], סיים לימודי תעודה בהנחיית קבוצות החוג לפסיכולוגיה ועבודה סוציאלית
 אוניברסיטת תל אביב. בעל תעודת הוראה במדעי החברה.
בזמן הלימודים לתואר שני ניהל את ה'תכנית לפעילי ציבור' באוניברסיטה. תוכנית המיועדת לסטודנטים מעיירות פיתוח ושכונות שיקום ששמה לה למטרה להעשיר אותם בתחומי ידע ומנהיגות ולסייע להם במלגות לימודים נדיבות לשם מימון לימודיהם.
בסמוך לסיום התואר השני ניהל את בית הספר היסודי ''הירדן'' בשכונת התקווה בעיר תל אביב. שם גדל ולמד.
אחרי חמש שנים בבית ספר 'הירדן' יצא ללמוד בבית ספר 'מנדל למנהיגות חינוכית' בירושלים [1999-2001],
לאחר סיום לימדיו חזר לנהל את ''תיכון עירוני א' לאמנויות'' בתל אביב במשך עשר שנים.
במהלך השנים האחרונות בניהול בית הספר עירוני א' לאמנויות  הגיע  בית הספר להישגי הבגרויות
הגבוהים ביותר בארץ ולביקוש גבוה מצד תלמידים מכל רחבי העיר ומחוצה לה.
מפרסם טורי דיעה במקומות שונים ברשת האינטרנט ובערוצי תקשורת אחרים בנושאי חברה וממשל.
לשעבר חבר הנהלת האגודה לזכויות האזרח. 
 
 
 
​​

תגיות: אין תגיות