דבר המנהל

18/02/2018

בית הספר מהווה היום עוגן חברתי וחינוכי המאפשר לילד להתפתח במציאות לא פשוטה המלווה לעיתים ברעשי רקע. בתוך כך מדגיש בית הספר את החשיבה העצמאית ותומך בקידום היכולת לוויסות עצמי ושותפות במעגלים חברתיים שונים, כאלה המאפשרים לילד להיות הוא עצמו ולהתכוונן ללמידה. 

מטרת בית הספר איננה חיזוי העתיד, אלא יצירתו. בהשרשת יחסי כבוד וסובלנות, במתן מעטפת תומכת ובהטמעת האחריות של כל אחד מאיתנו לידע, לאנושות ולסביבה.

עבודתנו היא פועל יוצא של דבריו של האקולוג זאב נאוה ז"ל:

"האתגר החינוכי האקולוגי האמיתי שלנו... הוא לחנך דור חדש אשר לא רק המידע האקולוגי, אלא גם התבונה האקולוגית והמוסר האקולוגי ישמשו לו קנה מידה להתנהגותו כפרט וככלל, למענו ולמען הדורות הבאים" (1986)


בבסיס עבודתנו החינוכית חמישה ערכים:

  • ​העצמת הסקרנות.
  • פיתוח החשיבה היצירתית.
  • יצירת גישה עמלנית, התנסותית.
  • פיתוח הסתכלות רב תחומית, הוליסטית.
  • קידום הארחיות הסביבתית-חברתית.

ערכים אלה דורשים עבודה אינטנסיבית, בעלת מעוף וחזון, אשר תביא עימה תוצאות בדמות ברק בעיני התלמידים, חיוך ואהבה ללמידה.

בברכה,

אוראל נאמן
מנהל בית הספר