רובוטיקה
 
רובוטיקה הינה מגמת לימוד רב תחומית המשלבת מכניקה, אלקטרוניקה, תוכנה.
הלימוד במגמה מבוסס על למידה מיתוך התנסות . למידה בה בית הספר מספק תשתיות וכלים מתקדמים בעזרתם התלמידים מתמודדים עם אתגרים טכנולוגיים ואתגרים אירגוניים כולל בנית אסטרטגיות תוכניות עבודה ועבודה קבוצתית 
1) מטרות הפעילות :
א. חשיפת הנוער למדע ולטכנולוגיות בצורה חוויתית ומעוררת השראה
ב. העלאת כמות התלמידים הבוחרים במדע וטכנולוגיה כמסלול לימודי וקריירה לחיים
ג. יצירת סביבה המאפשרת:
i. התנסות והתמודדות עם משימה טכנולוגית
ii. היכרות מקרוב עם ארגז הכלים שעומד לרשות המדענים והמהנדסים של ימינו
iii. טיפוח כישורים של:
1. ניתוח בעיה
2. חשיבה יצירתית
3. לקיחת יוזמה
4. חשיבה אסטרטגית
5. עבודת צוות
 
2) שיטת העבודה:
א. עבודה בקבוצה
ב. הקבוצה מקבלת מספר מערכות רובוטיות מחשבים
ג. הקבוצה משתתפת בתחרות רובוטיקה בינלאומית במסגרתה הם נדרשים:
i.  לפתח רובוט עצמאי (אוטונומי) המבצע מגוון משימות
ii. מבצעים פרויקט חקר במסגרתו הם מאתרים בעיה אותה הם נדרשים לפתור בדרכים יצירתיות
iii. לעבוד בצוות תוך שימוש והטמעה של ערכי הארגון .
 
 
תוכנית הלימוד (סילבוס)  :
 
1. בנית רובוט אוטונומי
2. הכרות עם מרכיבי הרובוט העיקריים ומממשק המשתמש
3. הכרות עם סביבת הפיתוח (תכנות)
4. לימוד פקודות הבסיסיות ( באמצעות משימות תקופתיות)
5. מנגנונים מכניים בסיסיים – מנוף , זרוע חד ודו מפרקית , מנגנון ארבע מוטות.
6. מנגנונים מכניים  - העברת תנועה, תמסורות גלגלי שיניים.
7. הכרות עם הבקר :
• מרכיבי הבקר
• כניסות / יציאות
• אנלוגי / דיגיטלי
8. הכרות עם המנוע החשמלי:
• מיבנה
• מנגנון בקרת המהירות
9. הכרות עם החיישנים השונים:
• חיישן מרחק
• חיישן אור
• חיישן צבע
• חיישן קול
• חיישן גיירו
• חיישן אינפרה אדום
10. הכרות עם תכנות מתקדם :
• שימוש במשתנים
• שימוש בפונקציות מתמטיות
• שימוש בתנאים לוגיים