מפגש רכזים עם מנהלת מינהל החינוך

21/04/2015

לקראת סיום השנה הרביעית בתכנית התקשוב, דפנה לב מנהלת מינהל החינוך, התרבות והספורט 

ורינת א​ורן, סגנית מנהלת מינהל החינוך, התרבות והספורט נפגשו עם רכזי תקשוב מהחינוך הרגיל

והמיוחד בעיר.

dafna lev_1.jpg

הרכזים סיפרו על ההצלחות שלהם בביה"ס: למידה חוץ כיתתית, מרחבית- עירונית, התקשוב כחלק בלתי

נפרד מחיי היומיום והפדגוגיה, חלומות ורצונות עתידיים.

עינב זאגא רכזת ביה"ס רמת אביב ג', שהינו בית סייבר- לומדים במתקוון, סיפרה על מעבדה בחצר

ביה"ס בה התלמידים חוקרים את הצמחים משלב הנטיעה ועד הצמיחה. הרצון לעבוד בטאבלטים עם

חיישנים.

עינת אטיאס מביה"ס אילנות הרחיבה גם על למידה מחוץ לכתלי הכיתה ושיתוף פעולה עם

מוסדות עירוניים. החוויה של ההתנסות בבית ראובן רובין, כחלק מהתכנית העירונית ללמידת

אמנות באופן מתוקשב וחווייתי.

זהבה אסייאג רכזת ביה"ס רוקח דיברה על החשיבות של הקשר הצמוד עם המנהלת, והן החשיבות של

הליווי- "אריזת מתנה": מדריך, מטמיע, אסיסטנט, הפיתוח המקצועי ועוד.

יוסי אברהם מביה"ס ניב סיפר על קידום התקשורת החזותית בביה"ס, ושרון רכזת ביה"ס יחדיו

סיפרה על תקשורת לתלמידים אוטיסטים דרך טאבלטים ופיתוח חומרים המותאמים לכל תלמיד אישית.

dafna lev_9.jpg   dafna lev_7.jpg

מנהלת המינהל דיברה על החשיבות של הפדגוגיה והמיומנויות של התלמיד, שהוא מחזיק ושעליו לרכוש.

התפקיד המשמעותי של המורה, שהתלמיד ידע מה מצופה ממנו, שהמידע שהוא אוסף יהיה רלוונטי ונכון

למשימה שניתנה לו, משימות מדורגות ומאפשרות לכל תלמיד להבין בהתאם לרמה שלו, התוצר, הערכה

מותאמת, בנוסף החשיבות של תקשורת, שיתופיות, למה חשוב לשתף בלמידה, כשתלמידים מציגים ידע

הלמידה שלהם משמעותית יותר. התקשוב הוא השפה של התלמידים, הוא מצמצם את הפערים

התרבותיים, אקונומיים, יכולות שונות וחלק בלתי נפרד מההוראה והלמידה בעיר תל-אביב-יפו.