סוגרים שנה- השתלמות רכזי תקשוב

22/06/2017

אתמול, ה- 22/06/2017, נערך מפגש סיכום השתלמות לשנה"ל תשע"ז של רכזי התקשוב

בתל-אביב - יפו, המהווים קהילה לומדת ופעילה בעיר.

 

ההשתלמות עסקה בשילוב פדגוגיה וטכנולוגיה, תוך העמקת תכנים ותהליכים המתקיימים במרחבים

החינוכיים ובבתי הספר. מבנה ההשתלמות הייחודי כלל מפגשי מליאה, מסלולי למידה מגוונים (הובלת

שינוי, קוד, תלת מימד, סביבת 365 ועוד) ומפגשי מרחבים בהם פיתחו הרכזים יוזמות משותפות.

 

 במפגש הוצגו מספר יוזמות:

- מרחב סניגאלובסקי הכולל את בתי הספר גולומב, רוקח, דוד בלוך ואורט סינגאלובסקי יצרו מרחב

  דיגיטלי ב- 365 בשם "מעברים", המלווה את תלמידי כיתות ו' במעבר לחטיבת הביניים. הוא

  כולל סרטונים המראים את בית הספר ומה יש בו, מקום בו ניתן לשאול שאלות, מידע, תמונות ועוד.

- בית ספר איתמר בן אבי ובית ספר נווה שאנןהציגו יוזמה של חדרי בריחה וירטואליים אותם יצרו

  התלמידים. כל חדר עסק בתחום אחר, לפי עניין התלמיד, וכלל בתוכו שאלות, שלבים במציאת

  הפתרונות וההתקדמות בחדר ועוד. החדרים שותפו בין התלמידים של שני בתי הספר וכך יכלו לחוות

  את הלמידה זה של זה.

- הילי זורו מביה"ס יהודה מכבי שיתפה ביוזמה שלה של חקר תרבויות בשיעורי אנגלית. דרך שיתוף

  פעולה עם בית ספר מאנגליה, שיפרו התלמידים את מיומנויות הדיבור, הכתיבה, הקריאה ושמיעה

  באנגלית. במהלך הפרויקט הילדים חקרו את ההבדלים בינם לבין ילדים אחרים, תוך ביצוע משימות

  שונות.הם החליפו סרטוני וידאו, כתבו בלוחות משותפים, שאלו וענו על שאלות, הכינו יחד מצגות,

  שלחו שירי חג אחד לשני, מכתבים בדואר ועוד. להרחבה על היוזמה של הילי- לחצו כאן.

- אוהד שקד מתיכון ראשית הציג את הסביבה שבנה ב- 365 סביב עבודת חקר. המרחב מלווה את

  התלמידים משלב בחירת הנושא ועד הגשתו. הוא כולל נושאים אפשריים לחקר, דגשים בכתיבת

  העבודה, מיפוי של כל הספרים הקיימים בספרייה בנושאים אלה, תחת קטיגוריות שונות ועוד.  

  כל אלה באופן פשוט, אינטואיטיבי, מעוצב המחובר לצרכי התלמידים.

 

הרכזים שמעו הרצאה של איילה צורף בנושא כלכלה שיתופית. השינוי הגדול שהתחום הכניס למערכות

השונות, כולל תחום החינוך ותהליכים שאנו עדים אליהם ועומדים לקרות בעקבות האצת הטכנולוגיה,

השיתופיות וחוכמת ההמונים.

 

לסיכום, קיבלו הרכזים שי שהוכן על ידי תלמידים מבית ספר נתיב של סבונים ואבנים מצויירות

עם מילים כמו יצירתיות, שוויון, דיאלוג, שיתוף ועוד. הם בחרו את המילה שייצגה את השנה שעברה

ושיתפו בחוויות, צרכים, בקשות, דילמות, מסקנות וכו' מתוך ההשתלמות שעברו.