קיט למורה

​לפניכם הצעות רבות לפעילויות רב-תחומיות בפארק גני יהושוע:

1. התנסות בבית הספר בלמידה מבוססת מקום- לפני צאתכם לפארק מומלץ להתנסות בפלטפורמה

    של למידה מבוססת מקום בתוך ביה"ס. הפעילות מיועדת לתלמידים ולצוות המורים כאחד. מטרתה

    היא התחברות ראשונית למערכת, הכרת מבנה התחנה, התנסות במודל למידה זה.

 

2. ניטור אקולוגי בפארק- משחק של 4 תחנות בו התלמידים הופכים לחוקרי שטח דיגיטליים. ניתן

    לחזור לתחנות אלה בעונות שנה שונות ולבדוק את השינויים בבע"ח, הצמחים וכו'.

 

3. אימוץ אתר- בחירה באחד מאתרי הפארק (7 תחנות, הגן הטרופי וכו') והבנייה של תהליך חקר

    בו, אשר אחת לתקופה חוזרים אליו התלמידים לצלם ולתעד את התפתחות השינויים בו.

    לפניכם 3 הצעות למהלכים בכיתה הלקוחים מתוך תכנית "בדרך" עם תכנית התקשוב העירונית:

    * מובילות ירוקה

    * מדעים

    * טבע

 

4. פיקניק אימפרסיוניסטי- למידה בכיתה על התקופה האימפרסיוניסטית (השפעת מצלמה, תנועה,

    אור, משיכות מכחול וכו') תוך הצגת יצירות מובילות. לאחר, יצירה אישית של התלמידים בכיתה.

    בסיום יציאה לפארק והמחזה של פיקניק אימפרסיוניסטי על ידי התלמידים. מומלץ לשלב תלבושות,

    אוכל, תפאורה וכו'. חלק מהתלמידים יכולים להיות "הצלמים" ולתעד או לצלם תמונות אמנותיות

    בעקבות הפיקניק בעוד חלק ממחיזים, ניתן ליצור וידאיו ארט וכו'.

 

5. חקר בגן הפסלים- מגיעים עם התלמידים למפגש ראשון עם הגן. תחילה, משחקים בו מחבואים.

    לאחר מכן מתחילים לחקור את סוג הסלעים, מאיפה הגיעו לפארק, הקומפוזיציה בה הונחו ועוד.

    מתוך חקר זה יצירת תחנות של התלמידים.

 

6. רישום בגן הטרופי- יציאה עם חומרי אמנות לגן הטרופי ורישום הצמחים בו. ניתן לתת משימה

    מוגדרת או לאפשר לתלמידים רישום חופשי.

 

7. משימת אינסטגרם- סיור בפארק תוך צילום. ניתן לתת משימת צילום סביב מושגים או ערכים

    שנלמדו בכיתה, או לאפשר צילום סביב חוויה ו"שוטטות" חופשית. הצילום כהבעה חזותית דרך

    מה שנגלה לעיניהם בפארק, כסביבה עירונית מזמנת השראה.התלמידים יעלו להאשטאג

    שייפתח מראש את התמונות, כאשר ב- comments עליהם לכתוב כתיבה רפלקטיבית על

    הצילום שלהם. לדוגמא ראו #ביתסייברבכיתההאורבנית.

 

*התכנים נכתבו לביה"ס יסודיים, אך רובם מתאימים גם לעל- יסודי.

 

ביה"ס שמעוניין לצאת לפארק בלמידה מבוססת מקום ולבנות תחנות משלו מתבקש לפנות

לשירה לוי, רכזת פרויקטים פדגוגיים בכירה, במייל.

 

למידה מבוססת מקום בתל-אביב - יפו
"בדרך" עם תכנית התקשוב העירונית
מציאות רבודה