תכנית הלמידה המקוונת של תל-אביב-יפו

פורסם בתאריך 13/04/2014

חג פסח שמח!!!




תאריך האירוע 06/04/2014

פסח




ראשי נושאים במיקוד נעים להכיר- בית ספר אהבת ציון

 נעים להכיר- בית ספר אהבת ציון

24/01/2013 14:39

בית ספר אהבת ציון היה בין בתי הספר הראשונים בפיילוט תכנית התקשוב של עיריית תל אביב- יפו והיום הוא בית ספר מוביל תקשוב. 

"התקשוב הפך לחלק בלתי נפרד מאורחות הלמידה בביה"ס" מספרת ענת זיידמן מנהלת בית הספר.

"עבור הצוות החינוכי, נפתחו אפשרויות ללמידה משמעותית של הטכנולוגיה בשילוב הפדגוגיה, הצוות ראה הזדמנות זו כאפשרות להתפתחות וצמיחה אישית וצוותית". התלמידים "קיבלו באופן הטבעי ביותר את הלמידה בעזרת הטכנולוגיה, הם נענים במסירות רבה לשימוש בכלים הטכנולוגים החדשים להם בתהליכי הלמידה שלהם", ואילו ההורים "נענו להדרכה וללמידה שחשפנו בפניהם בביה"ס, גילו התפעלות והתלהבות... אני מקבלת תגובות חיוביות מלאות הערכה מההורים על תהליך השינוי שעבר ביה"ס בעקבות הטמעת הטכנולוגיה בתהליכי ההוראה, למידה, הערכה".

ענת רואה את התפקיד שלה כמנהלת בבית ספר מתוקשב "בדוגמה האישית שאני משמשת לצוות המורים, ולתלמידים בשימוש האישי והארגוני שאני עושה בתקשוב. התפיסה שאני משקפת למורים ולתלמידים, על אודות הערך המוסף שמביאה עמה הטכנולוגיה המוטמעת באורחות החיים הפדגוגים של ביה"ס, בפוטנציאל המופלא שמביאה עמה הטכנולוגיה להפוך את תהליכי ההוראה למידה לאותנטיים, מוחשיים, מגוונים מאפשרים מגוון הזדמנויות למתן מענה לצרכים הייחודיים של התלמידים בכיתה.”

דפנה שפר רכזת התקשוב מספרת שהמחשב הפך לידידו האישי של המורים, אך זה לא היה כך מההתחלה. השלב הראשון היה לבדוק את רמות הידע בבית הספר, לאחר להתיידד עם המחשב ואז ללמוד. הדבר המשמעותי ביותר שדחף את השינוי היה הרצון והנכונות של צוות בית הספר. "צוות המורים נטל על עצמו אחריות ללמידה אישית וקבוצתית כחלק ממחויבות ההשתלמות" מספרת ענת. 
הצוות מבקש הדרכות, תגבורים, מזמין את דפנה להיכנס לכיתות, להדגים ולהתייעץ. "הצוות הוא שותף פעיל" אומרת דפנה ומנהלת בית הספר היא זו שמגשימה את החלומות.

כמורה מתוקשב, אומרת דפנה, אתה מרגיש שהכבוד של ההורים אליך הוא אחר כידען ומקצוען. היום גם ההורים מבינים שבית ספר הוא מקום שיש מה ללמוד בו, גם הם מבקשים ללמוד.
הפדגוגיה היא העיקר, הטכנולוגיה משרתת אותה. גם אם הילד לומד היום מיומנויות טכנולוגיות כמו שליחת מיילים, חיפוש מידעני באינטרנט או שימוש נכון ביישומיים בהמשך הוא יידע ליישם אותם בתחומי הדעת ובתהליכי הלמידה שלו. התקשוב מעבר למשבצת של תכנית הלימודים.

שיעור מתוקשב מיטבי לפי דפנה הוא שיעור בו ניתן להביא את הלמידה למקום שלא הייתה יכולה להיעשות אחרת. לדוגמא, כהכנה לטיול בגלבוע "חומה ומגדל" הראתה דפנה לתלמידים מפה בגוגל מפות, סרטונים על חומה ומגדל ותמונות. התלמידים הגיעו לטיול מוכנים על ידי משעתיים של הכנה מקיפה ומבלי לצאת מהכיתה. הטכנולוגיה משרתת את הפדגוגיה ולא ההפך.

דוגמאות לשיעורים נוספים:

חקר שבע טחנות- מורה: יניב גת
זהירות בדרכים- מורה: דפנה שפר
סיכום שנת 2012