עוד על למידה ניידת

​ללמידה הניידת שימושים מגווים בחינוך. ביניהם:

- מענה לשונות ולרמות שונות בכיתה- כל תלמיד עובד בקצב שלו, הוא יכול לחזור על הנושא הנלמד

  מספר פעמים מכל מקום ובכל זמן. בנוסף אנו יכולים לתת לכל תלמיד את הפעילות ברמה שלו בקלות

  יתרה.

- יצירת עניין בשיעור- כל הזמן אנו מחפשים כיצד לקרב את החומר הנלמד לעולמו של הלומד כדי

  ליצור עניין, כאשר אנו מכניסים את הניידים לשיעור אנו מכניסים את עולמם של התלמידים לשיעור.

  יש לנו אפשרות ללמד אותם באמצעות בכלים שהם אוהבים ומכירים.

- למידת תכנים בדרכים מגוונות - למידה המאפשרת לנו להשתמש במדיות שונות בקלות. ניתן לקשר

  לאותה הפעילות אתרי אינטרנט שונים, סרטונים, משחקים, ועוד. פעילויות שונות ומגוונות מבלי

  ליצור לתלמיד תחושת עומס.

- מענה לתלמידים עם צרכים מיוחדים - קיימות אפליקציות רבות הנותנות מענה לתלמידים עם צרכים

  מיוחדים כמו לקויות שמיעה, ראיה, דיבור וכדומה. אנו יכולים לאפשר לתלמידים אלה להשתלב

  בשעורים רגילים באמצעות אפליקציות שתלווה אותם עם הנייד שלהם.

shutterstock_133729634.jpg

מול כל היתרונות ישנi מספר דילמות שעלינו להיות ערים ומודעים להן: השימוש בטכנולוגיה חושף את

התלמידים למגוון רחב מאוד של הסחות דעת (גרייה חושית מוגברת), לא לכל התלמידים יש גישה

לכלי הטכנולוגי הנדרש (פערים כלכליים וחברתיים), יכולות להיווצר בעיות ביטוח כאשר אנו מבקשים

מתלמידים להביא עמם רכוש יקר מהבית לצורך למידה, בעת הלמידה אנו חושפים את התלמידים

למכשיר האישי שלנו, אנו יכולים להיתקל בהתנגדויות של צוות המורים שלא יודעים כיצד להשתמש

במכשירים ולעיתים נוהל ביה"ס אוסר על שימוש כלים מסוימים ברחבת בית הספר (כדוגמת טלפונים

ניידים) וכעת אנו צריכים למצוא את הדרך לבצע הפרדה בין האיסור לשימוש פרטי לאישור לשימוש

לצורכי למידה.

חזרה ללמידה ניידת בתל-אביב-יפו