מה זאת למידה ניידת?

21/12/2016

Mobile Learning זו למידה ניידת, בעזרת טכנולוגיה, שאפשר לשאת בקלות או להכניס לכיס כמו

טלפונים חכמים טאבלטים וכדומה.

 

ללמידה הניידת יתרונות רבים: היא זמינה, נגישה וחכמה, שוברת שגרה, מעשירה את הלמידה,

מעוררת מוטיבציה, מחברת בין המציאות לעולם הווירטואלי, מעודדת תלמידים ברמות שונות וסוגי אישיות

שונים לשתף פעולה. בנוסף לכל אלה, תלמידים גם מתחברים ללמידה ניידת בקלות כיוון שזהו חלק

מעולמם.

shutterstock_154531838.jpg

ללמידה הניידת שימושים מגווים בחינוך. ביניהם:

- מענה לשונות ולרמות שונות בכיתה- כל תלמיד עובד בקצב שלו, הוא יכול לחזור על הנושא הנלמד

  מספר פעמים מכל מקום ובכל זמן. בנוסף אנו יכולים לתת לכל תלמיד את הפעילות ברמה שלו בקלות

  יתרה.

- יצירת עניין בשיעור- כל הזמן אנו מחפשים כיצד לקרב את החומר הנלמד לעולמו של הלומד כדי

  ליצור עניין, כאשר אנו מכניסים את הניידים לשיעור אנו מכניסים את עולמם של התלמידים לשיעור.

  יש לנו אפשרות ללמד אותם באמצעות בכלים שהם אוהבים ומכירים.

- למידת תכנים בדרכים מגוונות - למידה המאפשרת לנו להשתמש במדיות שונות בקלות. ניתן לקשר

  לאותה הפעילות אתרי אינטרנט שונים, סרטונים, משחקים, ועוד. פעילויות שונות ומגוונות מבלי

  ליצור לתלמיד תחושת עומס.

- מענה לתלמידים עם צרכים מיוחדים - קיימות אפליקציות רבות הנותנות מענה לתלמידים עם צרכים

  מיוחדים כמו לקויות שמיעה, ראיה, דיבור וכדומה. אנו יכולים לאפשר לתלמידים אלה להשתלב

  בשעורים רגילים באמצעות אפליקציות שתלווה אותם עם הנייד שלהם.


מול כל היתרונות ישנן מספר דילמות שעלינו להיות ערים ומודעים להן: השימוש בטכנולוגיה חושף את

התלמידים למגוון רחב מאוד של הסחות דעת (גרייה חושית מוגברת), לא לכל התלמידים יש גישה

לכלי הטכנולוגי הנדרש (פערים כלכליים וחברתיים), יכולות להיווצר בעיות ביטוח כאשר אנו מבקשים

מתלמידים להביא עמם רכוש יקר מהבית לצורך למידה, בעת הלמידה אנו חושפים את התלמידים

למכשיר האישי שלנו, אנו יכולים להיתקל בהתנגדויות של צוות המורים שלא יודעים כיצד להשתמש

במכשירים ולעיתים נוהל ביה"ס אוסר על שימוש כלים מסוימים ברחבת בית הספר (כדוגמת טלפונים

ניידים) וכעת אנו צריכים למצוא את הדרך לבצע הפרדה בין האיסור לשימוש פרטי לאישור לשימוש

לצורכי למידה.

 

חזרה ללמידה מבוססת מקום בתל-אביב-יפו
למרחב מציאות רבודה לחצו כאן