"וילכו שניהם יחדיו" לימודי הקודש במירון

12/05/2014

ביה"ס מירון הינו אחד משבעת ביה"ס החלוציים בתל- אביב- יפו שהצטרפו השנה לבית סייבר, התכנית העירונית ללמידה יזמית וחדשנית.

בבית הספר לומדים ילדים מבתים השומרים על אורח חיים דתי, מסורתי וחילוני. ביה"ס משמש כסמל לחיים ביחד בחברה מעורבת, מתוך בחירה, התחשבות וסובלנות, כל זאת מתוך מודעות לשונה ולאחר.  

ביה"ס מירון נכנס לפני שלוש שנים לתכנית התקשוב, הכניסה הייתה מאתגרת והשינוי היה הדרגתי.       מנהלת ביה"ס, הגב' יעל עורקבי מספרת "המורים ראו שהתקשוב כחלק מדרכי ההוראה הופך את הלמידה למעניינת, חווייתית, נותנות מענה לכלל התלמידים וקרובה לעולמם. היום, ביה"ס הוא אחד מבתי הסייבר בעיר, מתוך תפיסה ורצון להוסיף ממד חדש ומשמעותי ללמידה בביה"ס".

meron_2.jpeg

"בהתחלה שילוב התקשוב היה בעיקר במקצועות הליבה: אוריינות, חשבון, מדעים ואנגלית, וכדי להתקדם עם שאר התחומים ובייחוד עם מקצועות הקודש, החלטנו השנה להעמיק למידה משמעותית ומתוקשבת. בית-סייבר פתח עבורנו חלון הזדמנויות לממש יעד זה" מוסיפה ענת אשוש, רכזת התקשוב של ביה"ס.

כדי ליישם את התוכנית, ביה"ס מקבל תמיכה וייעוץ מעיריית תל- אביב- יפו ומצוות הפסג"ה. הצוות נפגש בכל שבוע ומתכנן את השלבים להגשמת החלום. "ההשתלמות, התמיכה והליווי של כל הצוות, הם חלק בלתי נפרד מהצלחת התכנית, ביידוע ושיתוף ההורים, והקהילה הבית ספרית" אומרת יעל המנהלת. 

עם הכניסה לבית סייבר כל כיתה בדקה מהם הערכים המרכזיים החשובים לה ויצרה הסמלה לערכים שלה באמצעים מגוונים, כגון: פלסטלינה, חימר, תמונות, עיצוב תמרורים והכנת מצגות. מתוך הערכים הללו גיבש צוות המורים ערכים משותפים לכלל ביה"ס, כשהערך המוביל הוא "דרך אהבת הארץ"- דרך ארץ ואהבת ארץ ישראל. לאחר מכן, כל מורה בחרה תחום דעת (תורה, נביא, מולדת וכד') ובשיתוף הצוות כולו נעשתה חשיבה על תהליכי הוראה-למידה-הערכה בסביבות עתירות טכנולוגיה. החשיבה הינה ספיראלית ומתחילה בשכבת הגיל הצעיר בנושא המשפחה, הסביבה הקרובה והעיר, ועד לשכבת הבוגרים הלומדים וחוקרים על ארץ-ישראל והתפוצות.

 meron_3.jpeg

בבית הספר רואים חיבור בין מקצועות הקודש והערכים לבין התקשוב. התקשוב משמש כלי עזר ליצירת חוויה לימודית אחרת כשהפדגוגיה במרכז. למשל, בכיתה ב' למדו התלמידים על מסעות אברהם אבינו עם חומש בראשית. הם למדו את על הסיפור המקראי דרך מפה דיגיטלית וכתיבת בלוג באמצעות מקרא- נט.

"יש הרבה עניין וחדוות למידה ומוטיבציה רבה הן לצוות והן לתלמידים, לומדים דברים חדשים וכך הלמידה הופכת למעניינת, חקרנית ושיתופית." מספרת אלונה נתן-רכזת פדגוגית.

עופרי מכיתה ו' מספר שהלמידה בעזרת המחשבים מעניינת וכך מפנימים טוב יותר את הנלמד וחשוב לא להתנתק מהעולם הטכנולוגי. "העולם מתקדם ואנחנו לא רוצים להישאר מאחור".

 meron_7.JPG