למידה מבוססת מקום

7/06/2016

תכנית התקשוב העירונית של תל אביב יפו שמה לה למטרה לרענן את תהליכי ההוראה- למידה- הערכה, להביא חדשנות, שיתופיות וליצור קהילת ידע מקוונת. התקשוב פותח אופקים חדשים של למידה ושל ידע שלא מוחזק רק במקום אחד, אלא פתוח ונבנה על ידי ההמונים. מתוך תפיסה פדגוגית של אוריינות מידענית, פיתוח יכולות חשיבה גבוהה, לומד עצמאי, התנהגות חברתית ומוסרית וגמישות מחשבתית מופעלים מודלים שונים ללמידה: למידה משחקית, למידה חזותית ולמידה מבוססת מקום.

למידה מבוססת מקום הנה למידה שרואה בבית הספר מסגרת קהילתית, המאפשרת שיח על ערכים, תפיסות, מקומות, ידע וכו'. האחריות ללמידה היא של התלמיד- הוא חוקר, יוצר ומשתף ואילו המורה הוא שותף לתהליך- מלווה, מאפשר, דורש, מאתגר, נותן משוב ומאפשר הצלחות. השימוש המושכל בטכנולוגיה מאפשר למידה שיתופית בין מורה לתלמיד, התלמיד למורה, והתלמיד והמורה להורה וכן לקהילה.

שני זיו הוא יועץ מלווה בתכנית התקשוב, הנותן מענה פדגוגי עם פתרון טכנולוגי המותאם לצרכי בתי הספר ומלווה ותומך לאורך כל התהליך.

איך זה עובד?

שני נפגש עם הצוות המוביל של בית הספר, יחד הם מגדירים את נושא הפעילות, הצרכים ובונים יחידת הוראה מתוקשבת לפי היישומים של למידה מבוססת מקום. היישומים יכולים להיות סיור, משחק חידות, משחק לוח, סדנה, עיתון אינטרנטי ועוד. במידת הצורך מפתח שני יישום חדש בהתאם ליחידה.

ארגון הידע נבנה כתחנות עבודה אותן בונים הילדים כחלק מההתנסות, תוך הנחיית המורה ומשוב עמיתים. כל תחנה נעה סביב מוקד פדגוגי כשהדגש הוא על עשייה חינוכית, תהליכית ששיאה בניית תוצרים כחלק מקהילה עירונית לומדת.

חזרה ללמידה מבוססת מקום בתל- אביב- יפו