"זינוק לחינוך"

4/06/2017

הילי זוורו היא מורה לאנגלית ורכזת תקשוב בבית ספר יהודה המכבי. בנוסף, היא מנהלת את הבלוג

"זינוק לחינוך", בהתאם לרוח למידה מבוססת פרויקטים PBL- "אני מלמדת את התלמידים

שאנגלית היא לא מקצוע בבית הספר, אלא הדרך שלנו לתקשר ולהכיר אנשים מכל העולם ובכך

ללמוד על תרבויות שונות".
leap_education_hili_1.JPG

השיטה בלמידה מבוססת פרויקטים מתחילה מתוך שאלה מניעה המובילה את התלמידים להכנס

לתהליך של חקר על מנת להגיע לתשובה. השיטה מבוססת על נתינת משמעות ואותנטיות ללמידה

ומחליפה את שיטת הספרים והמחברות המקובלת. העבודה בפרויקט מטפחת מיומנויות שונות בקרב

התלמידים ושמה דגש על תפקודי לומד כגון: ידע בתחום הדעת, חשיבה יצירתית, חשיבה ביקורתית,

חשיבה רפלקטיבית, עבודה בצוות, תרומה לחברה ועוד, הדברים המהותיים ביותר במאה ה- 21

כהכנה לעולם העבודה האמיתי.



בפרויקט התרבויות, הילי פתחה את הכיתה לשיתופי פעולה בין לאומיים עם כיתות בחו"ל, תוך שיפור

מיומנויות דיבור, כתיבה, קריאה ושמיעה באנגלית ותוך הכרת תרבויות שונות מסביב לעולם. השאלה

המניעה בפרויקט הייתה: האם אנחנו שונים אחד מן השני?

במהלך הפרויקט הילדים חקרו את ההבדלים בינם לבין ילדים אחרים, תוך ביצוע משימות שונות.

הם החליפו סרטוני וידאו, כתבו בלוחות משותפים, שאלו וענו על שאלות, הכינו יחד מצגות, שלחו שירי

חג אחד לשני, מכתבים בדואר ועוד. 

leap_education_hili_4.JPG

בנוסף, הילדים שלחו דובונים אחד לשני כדי שישמשו כ"תיירים" במדינות השונות והצטלמו איתם עושים

את הפעילויות האהובות עליהם. המשימות לווו במטרות פדגוגיות מובנות וצמודות לתכנית הלימודים כמו

למידת זמנים, אוצר מילים ומבני משפטים שונים.

שלושת התוצרים העיקריים היו: כתבה שנכתבה לעיתון "חדשות גלים" עם מסקנות המחקר, הקלטות

של כל אחד ואחד מהתלמידים עונה על השאלה: האם אנחנו שונים אחד מן השני? ותוצר אמנותי

פסל/דגל/תמונה שהוא שילוב של כמה מדינות יחדיו שבנו הילדים בשיעורי אמנות.

לצפייה בתוצרי התלמידים- לחצו כאן


למי שהיה רוצה להתחיל למידה מבוססת פרויקטים, להלן כתבה שכתבה הילי במגזין "הגיע זמן חינוך"

בו 11 טיפים לטבילת האש הראשונה בלמידה מבוססת פרויקטים והמון דוגמאות מהשטח.