כדאי לדעת

ניידות

התלמידים מתניידים בכיסאות גלגלים רגילים, ממונעים, הליכונים וקביים. ישנם תלמידים המתניידים

ללא אביזר עזר כלל, אך לחלקם יש קושי בשמירה על שיווי משקל.


 
תפקודי ידיים

הקושי בא לידי ביטוי בהושטת הידיים, אחיזה ושחרור רצוני, בוויסות התנועה, בקורדינציה, בקושי

בתיאום עין-יד, בקיצור טווחי תנועה ובתנועה בדפוס אבנורמלי (תנועתיות יתר, מנחי ידיים שונים

וכדומה).

hakatonn_5.jpg
 
התיווך לתפקוד

התלמידים נעזרים במתגי ידיים, ראש ורגל, ג'ויסטיק ומערכות מיקוד מבט.


 
לקויות נלוות

תלמידים עם לקויות ראיה, שמיעה, דיבור, לקויות חושיות, קשב וריכוז וקשיים קוגנטיבים. יש צורך

בפישוט לשוני, בשימוש בתכנת הקראה, הגדלה, ניגודיות צבעים ודמות ורקע. יש צורך בהצללה

והימנעות מסינוור.

במשחקים דיגיטליים רצוי להשתמש בתמונות חדות וברורות ולא עמוסות ובלי הרבה גירויים. יש צורך

בתיחום גבולות המשחק במסגרת שחורה, רקע המשחק שחור או כחול כהה וכתב ושאר האלמנטים

בצהוב.
 

תקשורת

ישנם תלמידים שמשתמשים בתקשורת תומכת חליפית (תת"ח), כדוגמת לוח סמלים ולוח אותיות.

חלקם משתמשים בטאבלט בתכנת גריד לתקשורת, לכתיבת מילים, סמלים ומיילים. חלק מהתלמידים

משתמשים באפליקציות באייפד ובסמרטפון עם תכנת דיבור.