מיזם cell aviv - המשך

מהי דרך העבודה?

התלמידים עובדים בצוותי עבודה, יוצאים לשטח, מבצעים עבודת חקר פעילה בקבוצות קטנות מראיינים

אנשי מפתח לצורך הפקת סרטונים היסטוריים להמחשת המסלול – כמו אוצרי המוזיאון, מומחים

לשימור, אנשי צבא, היסטוריונים, ארכיאולוגים ועוד.

 

מה הייחודיות?

במהלך העבודה על המסלול, שמו התלמידים דגש מיוחד על נושא הנגישות לאנשים בעלי צרכים

מיוחדים –  פיזיים וקוגנטיביים כאחד, ויתנו את הדעת להנגשת המידע באופן שיהיה ויזואלי, בהיר,

בעל אלמנטים גדולים וברורים ודובר שפת סימנים, לטובת אוכלוסיית לקויי הראייה, לקויי השמיעה ועוד.

זהו המיזם היחיד בארץ שעושה שימוש בשפת סימנים ובהנגשה קוגנטיבית. 

 

מעבר לתרומה הקהילתית, יש כאן חשיבות חברתית יוצאת מן הכלל של אינטראקציה ושיתוף פעולה

בין קבוצות תלמידים מאוכלוסיות שונות: תלמידים משותקי מוחין ותלמידי עמל, חלקם עולים מחבר

העמים, אשר פיתחו קשר חם ומרגש לאורך תקופה. לדבריהם היה זה פרויקט "משנה חיים", שגרם

להם להכיר את המורשת העשירה של העיר תל-אביב - יפו, ארץ ישראל, וכמובן האחד את השני.

 

את המיזם מובילות: סיגל אלמי מלמן – בית הספר הניסויי הרב תחומי עמל שבח מופת, ענת

גולדשטיין – ב"ס און, רפאלה בלס – רשת עמל, שאף זכו עליו לאחרונה בפרס רקנאטי למורה היזם

לשנת 2016.


לחזרה לעמוד הקודם- לחצו כאן
כתבת וידאו ב- Ynet בעקבות פרס רקנאטי פברואר 2017
כתבה על איך הכול התחיל - ב"הגיע זמן חינוך"