ביכורי כתיבה באביב

5/06/2013

בית ספר אביב הזמין אותנו לתערוכה "ביכורי כתיבה", שסבבה סביב הנושא של מנהיגות פורצת דרך. התערוכה היא תוצר של תהליכי למידה ארוכי טווח שנעשו בכל שכבה, דרך דיסציפלינות שונות. הצוות שיתף פעולה וכל שכבה הציגה תוצרים שונים ועשירים.

לכל שכבה מרחב משלה, כשלצד התצוגה תלמידים מאותה השכבה שסיפרו על תהליך הלמידה שלהם. הילדים הציגו בפנינו את העבודות שלהם בהתלהבות גדולה וסיפרו כי למדו למידה משמעותית דרך חקר והתנסות חווייתית.

שכבת א'- התמקדו באני כמנהיג. ליה ועדי סיפרו לנו כי הן לומדות בכיתה עם מקרן ודרך האינטרנט למדו על מנהיגים כמו הרצל ובן גוריון.

שכבה ב'- יהלי, גלעד, עומר ומאיה סיפרו שלמדו על תכונות של מנהיגים. הם קראו שירים והתייחסו לתכונות המנהיגות. למשל אומץ לב ובטחון עצמי.

bikorey_aviv_4.JPG

שכבה ג'- סיפרו לנו כי כל תלמיד בחר מנהיג וצייר אותו בשיעור אמנות. בנוסף, הכינו קורות חיים לכל מנהיג הכוללים טקסטים ותמונות, ודרך חידונים שבנו ערכו השוואה בין המנהיגים השונים. בנוסף, הם לקחו מנהיגי תרבות ויצרו להם לוח שנה (לפי ימי ההולדת) המלווה בתמונות ומוזיקה. הם סיפרו כי הם עובדים במשותף ולומדים כיצד להוסיף קישורים ומולטימדיה למצגות.

bikorey_aviv_2.JPG

שכבה ד'- סיפרו שכל תלמיד יצר משחק הקשור למנהיג נבחר. למשל פאזלים, טריוויה וציר זמן של מנהיגים. רן סיפר כי הוא אוהב לעבוד במחשב כי הוא יכול לעבוד חופשי.

bikorey_aviv_3.JPG

שכבה ה'- רוני ורוני סיפרו לנו כי התמקדו בחמישה מנהיגים. הם אספו מידע מהאינטרנט, כתבו שאלות והסיקו מסקנות על תרומות המנהיגים. לסיכום בנו משחקי טריוויה.

שכבה ו'- התמקדו בנשים מנהיגות בגלל שנת הבת- מצווה. כל תלמיד בחר מנהיגה וערך עבודת מחקר עליה.

bikorey_aviv_1.JPG

מרחב מדעים- משותף לשכבות השונות משקף עבודה פרטנית שנעשית לאחר שעות בית הספר. התלמידים הציגו ניסויים שעשו כשבדקו תגובות של חומרים שונים. למשל מה קורה לזרעי השעועית במהלך שבוע.

התערוכה הוצגה במשך שבוע, כשבכל בוקר הגיעו לביקור הורים ואורחים. ואלה חלק מהתרשמויות ההורים:

מפי דיקלה זכר – מערבי- אמא של יהלי זכר- ג'2:
"התרשמתי מאוד מתערוכת "ביכורי כתיבה", בה ניכרת ההשקעה המרובה של הילדים והצוות החינוכי. מבחינת התכנים, נראה כי הילדים אכן חקרו ביסודיות את נושא "המנהיגים" ובעבודותיהם ניתן לראות את הדרך וההתקדמות המשמעותית שעשו בסגנון ומבנה הכתיבה.
הצגת הנושאים הייתה מקורית ויצירתית. התפעלתי במיוחד משליטת הילדים בתוכנות המחשב, שליטה מוחלטת ומרשימה ביותר. נראה, כי הילדים נהנו מהדרך והעשייה והתוצאות בהתאם".

מפי רונית, אמא של עילי ששון כתה ג'1:
"אני מברכת את בית הספר שהופכים אותנו ההורים, שותפים לידע הרב שנרכש בבית הספר. עמן העבודות, עכשיו המושגים והידע הרב והיכולת הטכנולוגית הותירו אותי נפעמת".