"בדרך" מנקודת מבטו של ראובן רובין- מהלך המודולה

​יחידה זו מורכבת ממפגש חשיפה במוזיאון ומתהליך למידה בכיתה. לאחריהם כל ביה"ס יכול לבחור

את המהלכים המתאימים לו.

 

1. המורה המוביל יחד עם רכז/ת התקשוב הבית ספרי יצורו קשר עם מרכזי התכנית לקבלת הדרכה,

הנחיות ופתיחת סביבה ייעודית לביה"ס בפלטפורמת- The wandering.

 

2. הכנה בפורטל הבית ספרי- באתרי המקצוע המתחברים עם תכנית "בדרך" בבית הספר,

יש לפתוח נושא במיקוד המפרט את מהלך העבודה כולל קישורים רלוונטיים עבור המורים

והתלמידים. כמו כן, יש לתעד ויזואלית את התהליך ולעלות את התיעוד לפורטל.

 

3. הצעה לפעילויות מתוקשבת בכיתה

הפעילות מורכבת משלושה שלבים הנעשים בכיתה:

• שאלון מתוקשב לדוגמא, הבודק את החוויה המוזיאלית הכללית הרווחת בקרב התלמידים, חווית

היצירה בשיעורי האמנות והשימוש בטכנולוגיה. השאלון יונגש לתלמידים דרך אתר המקצוע הבית ספרי

של האמנות.

• הכרת מושגים נבחרים באמנות בכלל וצילום בפרט. 

• תרגול הפלטפורמה ובדיקת מכשירי הקצה (טאבלטים וסמארטפונים) של התלמידים. על המורה

להכין טבלה של תלמידי הכיתה עם מפרט אמצעי הקצה של כל תלמיד. כך, במידה ויש תלמיד שאין לו

אמצעי קצה, ביה"ס ייערך בהתאם. ביום המוזיאון החלוקה לקבוצות תתחשב במספר אמצעי הקצה

שיש בכיתה.

 

4. ביקור במוזיאון- משחק היכרות: משחק דיגיטלי חווייתי בצורת פאזל להכרת בית ראובן ויצירותיו.

התלמידים יחולקו לפני ההגעה לקבוצות של 2-3 תלמידים. כשלכל קבוצה אמצעי קצה ויוזר שפתחו

מראש בכיתה לסביבת ה- wandering. המורה יפנה את התלמידים למשחק דרך אתר המקצוע

בפורטל הבית ספרי. התלמידים מוזמנים, להעשרת החוויה, לצלם את היצירות שפגשו ו/או יצירות

אחרות שמצאו אותן מעניינות. את הצילומים הם יכולים להעלות לאזור הפרטי בסביבת 365 וישתפו

את המורה.

 

הצעה לסדר יום:

09:15- התכנסות וארוחת בוקר בחצר המוזיאון

09:30- 11:00- משחק דיגיטלי חווייתי

11:00- 11:20- הפסקה

11:30- 13:00- שוטטות במוזיאון עם מדריך – פעילות מבוססת משחק או

                      יצירה בסדנת המוזיאון.

 

5. תרגיל בהתבוננות בכיתה- מהלך זה יכול להתבצע עד 3 שיעורים ובו המורה לאמנות עורך תרגיל

   בהתבוננות לפי החלטתו. בתרגיל זה יקנה לתלמידים כיצד להתבונן ביצירות אמנות, כיצד לפתח

   מבט ביקורתי וחשיבה יצירתית.

   לדוגמא-

  התבוננות משותפת ביצירה של רובין- השוני בנקודות המבט של כל אחד. לאחר מכן כל תלמיד בוחר

  תמונה אחת מאלה שצילם במוזיאון ומתבונן בה. על תמונה זו כותב התלמיד תיאור יצירה (דרך טופס

  מקוון שתכין המורה עם שאלות מנחות)- "אני רואה.... ".

 

4. בחירה מתוך המהלכים הבאים:

- "דרך חלוני".

- "דרך רחוב ביאליק שלי".

- "בדרך לכיכר בית העיר".

- "העיר דרך עיניו של רובין".

- "בדרך לטקסטורות".