ילדי ביה"ס אילון בשביל ה"דרך"- המשך

​לאורך תהליך החקר נתנו חשיבות למיומנויות השפה. אפיינו את סוגי הטקסטים שעלינו לכתוב בשלבים

השונים בתחנות. למשל מיקדנו את ההבדל בין כתיבת טקסט מידע לטקסט נרטיבי מסוג - סיפור,

המלצה או חוויה. התלמידים למדו -"לכתוב כמו קוראים, ולקרוא כמו כותבים" (שוש ברוש "מקורא

לכותב"). לשם כך נדרש מהם: לכתוב כמו משוטטים, כך שהמשחקים בתחנה יבינו, ולשוטט בעיניים

של כתבים, כלומר כיוצרים של תחנה וכמורי דרך. 
 

כשיצאנו "לדרך" לא שיערנו שכל דלת שנפתח, כל שיחה ומפגש עם פינת רחוב, שדרה או מוזיאון

בעיר יולידו תובנות חדשות ביחס לתהליכי ההוראה – למידה, לומדים סקרנים, והורים שותפים

נלהבים שרוצים להגיע ולהיות חלק, הודות לכל אלה מצאנו עצמנו מחשבים מסלול מחדש תוך כדי

תנועה.  

 

התלמידים הפכו למורי דרך ושותפים מלאים לתהליך ההוראה- למידה. הם למדו "לשוטט" בדרכים

בשבילי הלמידה שהגדרנו בלי לצפות לציון רק בציפייה לגילוי וחקר. יצאנו לדרך מבלי לדעת כיצד

תסתיים, ופתאום מול העיניים התכנית קרמה עור וגידים, וקבלה אופי לכאורה יש מאין. 

בהתבוננות לאחור ועם המבט קדימה הבנו כי כמו בספרו של ד"ר סוס -"אם יוצאים מגיעים לעולמות

נפלאים". בעצם אפשרנו לעצמנו לצאת מגבולות הלמידה השגרתית והשבלונית, לחשוב מחוץ לקופסה,

ולמקסם את ההתייחסות לחקר השכונה והעיר אל עבר מחוזות חדשים בהם הכלנו את הנלמד על

מכלול העשייה הלימודית בתחומי הדעת המגוונים, ורבדנו אותם בשכבות מידע מגוונים ושונים.

 

הכתבה נכתבה על ידי הצוות החינוכי של ביה"ס איילון

לתמונה הקודמת
לתמונה הבאה