"בדרך" עם תכנית התקשוב

​תל אביב יפו, עיר ללא הפסקה, בה גבולות הזמן והמקום נפרצים והלמידה מתרחשת מכל מקום

ובכל זמן. התלמידים לומדים בעיר על העיר, ומהווים חלק מקהילה אזרחית לומדת.

 

בעיר, מרחבים אורבניים (רחובות, בתים לשימור, פסלי חוצות), פינות טבע (חוף הים, שלולית החורף,

פארקים) ומוסדות תרבות רבים בהם עושר היסטורי, תרבותי, ציוני וערכי. כל אלה הופכים את העיר

למרחב מעניין ומגוון בו ניתן ללמוד, לחוות ולחקור.

 

"בדרך" היא תכנית ייחודית, בה יוצאים התלמידים החוצה, מהכיתה למרחבים עירוניים והופכים

ל"חוקרי שטח" צעירים. "הדרך" היא גם פנימה, אל עולמם הפנימי של התלמידים.

 

הלמידה ב"בדרך" נעשית ב"למידה מבוססת מקום" המאפשרת למידה חווייתית, קהילתית וחדשנית

מחוץ לכיתה, בשילוב טכנולוגיה ניידת ויצירת ידע קהילתי. דרך למידה זו נוצר ידע חדש שההקשר

והייחודיות שלו הוא עצם היותו בתל-אביב-יפו והוא פתוח ונגיש לכל תלמיד ותושב בעיר. 

 

מבנה התכנית 

התכנית מודולרית ודינמית. כל מודולה בעלת פוטנציאל להיות תכנית בפני עצמה ובמקביל מהווה חלק

מרצף של אבני דרך היוצרות את התכנית השלמה. כמו כן, כל מודולה עוברת התאמה ייחודית לדגשים

הפדגוגיים והתכנית הבית ספרית של כל ביה"ס.

המודולות הן:

  1. מבעד לעדשת המצלמה
  2. מוסדות עירוניים
  3. מובילות ירוקה
  4. מדעים
  5. טבע
  6. סביבה
  7. השכונה שלי
  8. העיר שלי

 

קהל יעד:

כל בתי הספר ברצף החינוכי, הרואים בתכניות הללו הזדמנות לקידום תהליכים פדגוגיים חדשניים.

 

דרישות ומשאבים לביה"ס: 

* הובלה של מורה מביה"ס.

* תמיכה של רכז התקשוב.

* התכנית הינה רב תחומית ועליה להתקיים בשעות מערכת (מדעים, מורשת, אמנות).

   חשוב מאוד גם להקדיש שעות בשפה להעמקה והשבחת הכתיבה של התלמידים.

* אמצעי קצה, טאבלט ו/או סמארטפון, לכל קבוצת התלמידים (אישי/ של בית הספר).

* היציאה למוסדות תרבות שונים בעיר הכרוכה בתשלום עבור הסעה וכניסה במחיר סל תרבות.

* בית ספר שיבחר להשתתף בתכנית ילווה בהדרכה ויקבל פלטפורמה בלמידה מבוססת מקום.

 

כותבי התכנית:

מירב ירקוני, חן וינשטיין, מיקי אריאן- כדריה עינב זאגא ושני זיו.

  

מודולות לחצו כאן