סיור חדשנות בתל-אביב - יפו

29/11/2016

​ביום חמישי האחרון, ה- 16/11/2016, ביקר בבתי ספר בתל אביב מר Markku Lang,

המנהל את רשת כיתות עתיד בפינלנד ובאיחוד האירופאי. Lang שהתארח על ידי מחוז תל אביב,

במשרד החינוך, בא לראות, ללמוד ולשמוע על החינוך שנעשה בעיר תל-אביב - יפו.

הסיור החל בביה"ס אלומות. מנהלת בית ספר ענת בלייר וצוות המורות הציגו בפנינו מרחבי

למידה אחרים שעיצבו ובנו ללמידה מגוונת, דיפרנציאלית וחווייתית.

התלמידים חשפו בפנינו כיצד הם לומדים לבנות צורות בתלת מימד לפני שהם עוברים לעיצוב והדפסה

במדפסת תלת מימד. צפינו בשיעורים בהם ההוראה-למידה התקיימה בסביבות העירוניות:

הפורטל ומחברות דיגיטליות ב- 365. התלמידים בנו בסביבה של עולמות וירטואליים, סביב נושא

ירושלים, משימות לימודיות. תלמיד הראה לנו כיצד תכנת רובוט לסיור על מפת העולם לפי מוקדי עניין

שמצא. צפינו בקבוצות שיח של תלמידים המציגים רעיונות שונים ונותנים לאחר מכן משוב על אופן

ההצגה. למשל קבוצה בה הוצגו היתרונות והחסרונות של הסמארטפונים. חברי הקבוצה, על פי מחוון

שפיתחה המורה ב- FORMS, נתנו לו משוב תוך כדי ובו פרטו האם שכנע בעמדתו, האם הרעיון הובהר

ועוד. למידע נוסף על הלמידה באלומות לחצו כאן.


לאחר מכן ביקרנו בעירוני ט', ביה"ס שזכה שנה שעברה בפרס חינוך ארצי. אירחו אותנו: רימונה לדר,

ס.המנהלת, שרון מלכי רכזת התקשוב ומובילת פרוייקט "ספייסבוק", וקבוצת תלמידים מהשכבה

הבוגרת, שליוו והסבירו באנגלית רהוטה על בית הספר והלמידה המיוחדת שלהם בו.   

סיירנו ב"ספייסבוק"- הספריה החברתית של ביה"ס שעוצבה ונבנתה כמרחב אחר וחדשני,

כחלק מתחרות חדשנות עירונית. התלמידים סיפרו על המעורבות שלהם בעיצוב הספרייה, החללים

השונים בה, סוגי הלמידה השונים שהיא מאפשרת ועוד. לאחר מכן לקחו אותנו לסיור בבית הספר

ובמרחבים השונים. הם סיפרו כי הם לומדים לפי מסלולים פדגוגים הכוללים: מרחב ירוק- מרחב

ללמידה עצמית, מרחב כחול- מרחב לתרגול קבוצתי, מרחב אדום- מרחב ללמידה במליאה והצגת

פרזנטציות.

 

בנוסף, סיירנו במגמת האמנות והעיצוב. שם הציגו לנו אובייקטים שהם עיצבו כדי לסייע לאוכלוסיות

בעלות צרכים מיוחדים, כחלק מפרייקט גמר והדפיסו אותם במדפסת תלת מימד. לדוגמא משחק

איקס- עיגול המותאם ללקויי ראייה, בו מרגישים דרך חוש המישוש את האובייקטים של המשחק.

 

Lang סיכם את הביקור כמפתיע ומרגש. הוא סיפר שראה פדגוגיה במיטבה, חווייתית וחדשנית.